













Diensten
Corporate branding
iCense, een spin-off van de Vrije Universiteit Brussel, legt via academische research en innovatieve tools de menselijke psyche bloot. Uiterst waardevolle informatie voor wie de innerlijke processen en besluitvormingsprocessen van prospecten of werknemers in kaart wil brengen. Het bedrijf heeft in zijn nichemarkt internationale ambities, en is hiervoor op zoek naar een sterke branding, inclusief nieuwe naam die eender waar ter wereld goed bekt.
Zoals steeds starten we met een strategisch voortraject waaruit de brand story én de nieuwe naam Sapience voortvloeit. De spitsvondige samentrekking van ‘homo sapiens’ en ‘science’ is logisch opgebouwd en garandeert meer internationale bijval. Wij helpen de klant op weg door zijn wetenschappelijke expertise in begrijpbare taal over te brengen. De rode draad doorheen de branding is de blind spot, ofwel het gebrek aan inzage in de menselijke psyche waar Sapience wél een antwoord op biedt: in de graphics werken we met bolletjes die met elkaar verbonden zijn aan de hand van fijne lijnen en deze komen in alle huisstijldragers terug. Het niet-alledaags kleurenpalet van grijs, paars en babyblauw onderstreept zowel het academisch karakter als de commerciële en corporate context.
Ook in de website zien we dezelfde elementen terugkeren: het bolvormige logo en lettertype zijn een knipoog naar de elektroden die op het hoofd geplaatst worden bij neurologisch onderzoek. De lijnen refereren op hun beurt naar de ontelbare gedachten die de mens op een dag met elkaar verbindt. Wie goed oplet, zal merken dat de visuals op een subtiele manier geanimeerd zijn: het menselijke brein staat immers nooit stil. Vanuit grafische oogpunt geven deze bewegingen de website net dat extra tikkeltje dynamiek.
Met deze rebranding heeft Sapience een volledige toolbox in handen om zijn merk en diensten op consistente wijze voor te stellen aan potentiële klanten.
LET’S HAVE A TALK.
WE’RE EAGER TO GET TO KNOW YOU
AND YOUR STORY.
Van Hulle Bouwservice
Corporate branding