Food
Product branding
Toen chocolatier Marte Moerman bij ons aanklopte met de droom om haar eigen merk te lanceren, wist ze perfect wat ze wilde: pralines met een twist. Geen voorspelbare klassiekers, maar chocolade met een funky look en verrassende smaken. Wij ontwikkelden haar merk van naam en identiteit tot packaging, webshop en activatie.
Met haar internationale ambities in het achterhoofd, creëerden we Joyettes. Afgeleid van “joyful chocolates” is de merknaam speels maar verfijnd, en makkelijk te begrijpen over de grenzen heen. Met de baseline “the sweet joy of giving” zetten we in op het ritueel van het schenken: van het uitkiezen van unieke smaken en het personaliseren van de doos tot de glimlach zien bij diegene die de pralines ontvangt.
De visuele identiteit werd rechtstreeks geïnspireerd door de Joyettes zelf. Uit hun opvallende airbrushafwerking vloeide een levendig kleurensysteem met dynamische swirls voort. Dit wordt toegepast op de packaging die we voor allerlei gelegenheden voorzien hebben. Zo zijn er geschenken voor Valentijn, Pasen en de feestdagen maar ook voor verjaardagen en andere kleine of grote geluksmomenten.
De webshop bouwt verder op die beleving en maakt van Joyettes dé bestemming voor wie chocolade wil schenken. Klanten kiezen een doos en voegen hun favoriete pralines één voor één toe, wat het samenstellen minstens even leuk maakt als het schenken zelf.
LET’S HAVE A TALK.
WE’RE EAGER TO GET TO KNOW YOU
AND YOUR STORY.