PowerPulse
Diensten
Corporate branding
Let's talk
energy
In een sector die pijlsnel verandert, passen adviespartners zich voortdurend aan hun markt aan. Als start-up bouwden de energy consultants van PowerPulse hun expertise en reputatie project per project op, maar hun visuele identiteit en externe communicatie evolueerden niet mee. MOQO hielp PowerPulse met de bepaling van hun merkstrategie en verdere ontwikkeling van het PowerPulse brand.
Tijdens de brand intake session bepaalden we de USP’s, merkpositionering en deden we oefeningen in de zoektocht naar hun identiteit. Alle elementen brachten we samen in een brand manifesto en brand story, die als basis dient voor het visual identity concept en bijhorende communicatietools.
Het visual identity concept is opgebouwd rond een minimalistisch, corporate symbool dat de 2 P’s uit PowerPulse op een abstracte manier weergeeft. Verder zien we in het logo een progressieve dynamiek en afstand tussen de P’s, die de neutraliteit en oog op continue verbetering symboliseert. Het paars weerspiegelt het creatieve karakter van PowerPulse in hun zoektocht naar de meest kostenefficiënte oplossing voor hun klant. De volledige huisstijl baseert zich op een gridsysteem, afgeleid uit het logo en toepasbaar is op alle mogelijke dragers.
Op de website staan de drie pijlers, voortvloeiend uit de merkpositionering, centraal. Cross-selling tussen de pijlers stimuleren we door het strategisch doordachte webdesign. De subtiele animaties illustreren de dynamische aanpak van PowerPulse, terwijl we met de corporate fotografie de persoonlijke aanpak kracht bijzetten.
Als full service branding agency denkt MOQO mee over elke touchpoint in de marketing en communicatie, van alle klassieke huisstijldragers tot de background van Teams.
LET’S BUILD
YOUR BRAND
LET’S HAVE A TALK.
WE’RE EAGER TO GET TO KNOW YOU
AND YOUR STORY.