Van Hulle Bouwservice
Bouw
Corporate branding
Jouw helden in de bouw
Van Hulle Bouwservice is al meer dan 70 jaar actief in de bouwsector. Het Tieltse familiebedrijf startte als bouwmaterialenhandel en breidde door de jaren heen uit met een aannemerij in droogbouw en een plaatsingsdienst en showroom voor vloeren.
Hun missie: de klant – aannemer, architect, bouwpromotor en particulier – rust en comfort bieden in het bouwproces.
Onze opdracht: extra visibiliteit creëren met aandacht voor de verschillende departementen om kruisbestuiving te stimuleren.
Wat zijn de doelstellingen van Van Hulle Bouwservice? Waar staat het bedrijf vandaag en waar wil het naar toe in de toekomst? Deze vragen behandelden we tijdens een strategische workshop. In één voormiddag en bijhorende desk research verzamelden we samen met de directieleden een schat aan informatie om de merkpositionering en huisstijl te herzien.
“Klanten in de bouwhandel weten vaak niet dat wij ook vloeren leggen of droogbouw doen, en vice versa. Wij willen dat elke klant weet wat wij allemaal voor hem kunnen doen”, klonk het. Bijgevolg breidden we het hoofdmerk Van Hulle Bouwservice uit met verschillende submerken die zich enkel met hun afdelingsnaam en eigen kleur onderscheiden. Zo blenden ze visueel perfect samen voor een maximale herkenbaarheid. We gieten het rijke verhaal van Van Hulle Bouwservice in een brand story, bepalend voor de tone of voice die we in de verdere communicatie hanteren.
Voor extra zichtbaarheid en om de business units op zich kracht bij te zetten, bedenken we een opvallende publiciteitscampagne met een stoere knipoog, passend bij de losse, familiale stijl van Van Hulle Bouwservice. Rust en comfort in het bouwproces brengen is de bedrijfsmissie, de Dulle Van Hulles - jouw helden in de bouw – zorgen ervoor. Leuke extra: de man op het campagnebeeld is een trouwe medewerker van Van Hulle Bouwservice.
In de verdere uitrol van de nieuwe communicatiestrategie starten we met de ontwikkeling van een nieuwe website waarop de verschillende afdelingen duidelijk worden voorgesteld. Aan de hand van video krijgt de surfer meteen een indruk van de sfeer in de indrukwekkende showroom. Ook demonstreren we de bouwexpertise en het adviserende karakter van de Dulle Van Hulles aan de hand van blogcontent en diepgaande informatie omtrent de bouwmaterialen.
We activeren Van Hulle Bouwservice op verschillende social mediakanalen, creëren visuele eenheid en voegen een extra huisstijlelement toe om het onderscheid tussen de afdelingen te maken. Dit geeft ons de mogelijkheid om de verschillende doelgroepen aan de hand van gerichte advertising aan te spreken.
De communicatiestrategie ligt vast en de basis is gelegd. Als vaste communicatiepartner focussen we nu verder op het aanspreken van de verschillende doelgroepen en het vergroten van de algemene naambekendheid van Van Hulle Bouwservice in Vlaanderen.
LET’S BUILD
YOUR BRAND
LET’S HAVE A TALK.
WE’RE EAGER TO GET TO KNOW YOU
AND YOUR STORY.