Edergen
Bouw
Corporate branding
think
bigger
Edergen is toonaangevend op het vlak van ventilatie, warmtepompen en verwarming. Dat wordt bewezen door hun innovatieve HVAC-oplossingen, waarbij rendement en duurzaamheid centraal staan. Hun toekomstgerichte visie - die in de baseline 'innovative energy' al werd toegelicht - stond in schril contrast met de visuele merkidentiteit. Om hun added value en focus op innovatie en duurzaamheid sterker te benadrukken, ontwikkelden we voor Edergen een nieuwe corporate branding.
We startten met een brand manifesto, die de kernelementen van Edergen krachtig en wervend omschrijft. Dit manifest wordt meteen een belangrijk onderdeel van het visual identity concept: delen ervan worden als visueel element toegepast. Het herkenbare logo kan vanuit verschillende invalshoeken geïnterpreteerd worden: niet alleen straalt de combinatie meteen hun kernactiviteiten uit, je kan er ook drie E's in zien, wat staat voor energie-efficiëntie en Edergen. In het geheel zie je ook een gestileerde boom, die verwijst naar de duurzaamheidsfilosofie die Edergen hoog in het vaandel draagt. Verder kiezen we een frisse groene kleur, zodat het merk meteen geassocieerd wordt met zijn milieubewuste aanpak.
De herontwikkelde merkidentiteit komt tot leven in de website en corporate brochure, die de missie en innovatieve visie van Edergen benadrukken.
LET’S BUILD
YOUR BRAND
LET’S HAVE A TALK.
WE’RE EAGER TO GET TO KNOW YOU
AND YOUR STORY.