Maison Poulet
Food
Product branding
Gevleugelde
kwaliteit
Bij Maison Poulet proef je de liefde voor de kip. In deze verswinkel in Kortrijk willen bezielers Jasmine en Mathias de kip herwaarderen en meer top of mind maken. Dankzij de veelzijdige gerechten en ruime keuze aan unieke sidedishes vinden foodies er steeds het lekkerste kippenvlees om verrassende maaltijden op tafel te toveren. Om Maison Poulet klaar te stomen voor het grote publiek, creëerde MOQO een eerlijke en smaakvolle branding.
Een lekker kipje maakt gelukkig, dat moest voelbaar zijn in iedere vezel van het Maison Poulet-merk. Authentiek, maar met een twist. Met die insteek maakten we werk van het positieve brand manifesto en de warme brand story, waarbij de voelbare vakkennis en de liefde voor de stiel vertaald werden in baseline ‘gevleugelde kwaliteit’. Om levensgenieters van alle leeftijden aan te spreken wordt het geheel overgoten met een pure schrijfstijl en catchy boodschappen.
De visual identity neemt de branding onder de vleugels en wordt gekenmerkt door een klassevol groen en een warm beige, terwijl de combinatie van hippe, speelse en leesvriendelijke lettertypes vormgeeft aan de verbal identity. Het typerende, oldschool schaakpatroon geeft herkenbaarheid aan de branding en komt terug in de winkelervaring. Maar dé hoofdrolspeler bij Maison Poulet is Nugget. Deze geïllustreerde en gevleugelde mascotte is sympathiek en karaktervol, exact wat de gehele branding uitstraalt. Tast toe en ontdek een branding die naar meer smaakt.
LET’S BUILD
YOUR BRAND
LET’S HAVE A TALK.
WE’RE EAGER TO GET TO KNOW YOU
AND YOUR STORY.