Visual

identity

WELL THOUGHT-OUT.
COVERING YOUR BUSINESS STRATEGY.
RESPONSIVE TO TIME AND TRENDS.
WELL THOUGHT-OUT. COVERING YOUR BUSINESS STRATEGY. RESPONSIVE TO TIME AND TRENDS.
Een merk komt tot leven tijdens de ontwikkeling van de visuele identiteit. Onze brand en motion designers ontwikkelen het visueel verhaal, onze copywriters werken af met passende copy in de vooraf bepaalde tone of voice. Alles komt samen in één compleet visual identity concept.
Hoe ontwikkelen we een visual identity concept?

Onze brand en motion designers starten het conceptidee steeds vanuit de merkstrategie. Ze baseren zich op het brand manifesto en de brand story voor een concept dat in lijn ligt met de missie en kernwaarden van het merk dat we bouwen.

Visual identity voor De Buf

Wat omvat de visuele identiteit van een merk?

De visuele identiteit is veel meer dan een logo. Vaak is het logo één uitwerking van het geheel aan grafische elementen binnen een conceptueel idee, dat bestaat uit:


  • logo

  • kleurenpalet

  • typografie

  • beeldtaal: fotografie- en videostijl

  • animatiestijl

  • uitlijningen


Door al deze elementen samen te brengen in één concept, creëren we een uniek, herkenbaar en consistent geheel. Hierin zijn de essentie van het merk en zijn identiteit duidelijk voelbaar.


De visuele identiteit stelt het merk in staat om connectie te maken én te houden met z’n doelgroep, op een authentieke en geloofwaardige manier.

Visual identity voor Global Estate Group

Visuele basis voor de ontwikkeling van interne en externe communicatie

Een goed uitgewerkte visuele identiteit stelt het merk en z’n gebruikers in staat om elke communicatie op een consistente manier uit te werken. Door elke drager doordacht te ontwerpen volgens het huisstijlhandboek dat het visual identity concept toelicht, versterken we niet alleen de merkpositionering maar ook de algemene merkbeleving voor elke stakeholder, zowel intern als extern.

Some of
our cases