Visual
identity
COVERING YOUR BUSINESS STRATEGY.
RESPONSIVE TO TIME AND TRENDS.
Hoe ontwikkelen we een visual identity concept?
Onze brand en motion designers starten het conceptidee steeds vanuit de merkstrategie. Ze baseren zich op het brand manifesto en de brand story voor een concept dat in lijn ligt met de missie en kernwaarden van het merk dat we bouwen.
Visual identity voor De Buf
Wat omvat de visuele identiteit van een merk?
De visuele identiteit is veel meer dan een logo. Vaak is het logo één uitwerking van het geheel aan grafische elementen binnen een conceptueel idee, dat bestaat uit:
logo
kleurenpalet
typografie
beeldtaal: fotografie- en videostijl
animatiestijl
uitlijningen
Door al deze elementen samen te brengen in één concept, creëren we een uniek, herkenbaar en consistent geheel. Hierin zijn de essentie van het merk en zijn identiteit duidelijk voelbaar.
De visuele identiteit stelt het merk in staat om connectie te maken én te houden met z’n doelgroep, op een authentieke en geloofwaardige manier.
Visual identity voor Global Estate Group
Visuele basis voor de ontwikkeling van interne en externe communicatie
Een goed uitgewerkte visuele identiteit stelt het merk en z’n gebruikers in staat om elke communicatie op een consistente manier uit te werken. Door elke drager doordacht te ontwerpen volgens het huisstijlhandboek dat het visual identity concept toelicht, versterken we niet alleen de merkpositionering maar ook de algemene merkbeleving voor elke stakeholder, zowel intern als extern.
Some of
our cases

Edergen
Corporate branding

Connect
Corporate branding