brand
story
YOUR KEY MESSAGE.
YOUR VALUES, PURPOSE
AND IDENTITY.
Wat is een brand story?
De brand story of merkverhaal vertelt op meeslepende wijze het ontstaan, de bestaansreden en de meerwaarde van een bedrijf of organisatie. De brand story formuleert de noden van de doelgroep en vertelt hoe deze worden ingevuld.
Niet alleen de diensten of producten komen hierbij aan bod, maar ook de aanpak en kernwaarden van het bedrijf worden toegelicht. Niet enkel in woorden, maar ook in de manier waarop het merkverhaal wordt geschreven: de tone of voice en weloverwogen woordkeuze geven de lezer meteen een indruk van de waarden en normen die het bedrijf hanteert.
Brand story voor PowerPulse
Wat is de meerwaarde van een brand story?
Je merkpositionering wordt in de brand story volledig duidelijk. Deze tekst geeft je bedrijf karakter, identiteit en stelt je in staat om je te onderscheiden van de concurrentie. Ook al zijn je producten of diensten gelijkaardig, je aanpak en bestaansreden kunnen anders zijn. Door er transparant en wervend over te communiceren, wek je op authentieke wijze vertrouwen op bij je doelgroep.
Daarnaast biedt de brand story de ideale basis om je volledige communicatie rond te bouwen. Het is de kernbriefing voor je marketeers en copywriters. Als zij consistent dezelfde tone of voice en woorden toepassen en herhalen in de copy van o.a. je website, mailings, brochures en social media, blijft je kernboodschap uitgepuurd en kristalhelder voor je doelgroep.