Style
guide
THROUGH CLEAR GUIDELINES
FOR VISUAL AND VERBAL ELEMENTS.
Huisstijlhandboek voor Edergen
Wat staat er in een huisstijlhandboek?
Bij MOQO starten we een huisstijlhandboek met het brand manifesto, de brand story en eventueel de kernwaarden van het merk. Vervolgens komen de richtlijnen en de do’s en don’ts voor het gebruik van de visuele elementen uitvoerig aan bod:
- Logo: alle varianten van het primair en eventueel secundair logo komen aan bod, inclusief combinaties met en zonder baseline, afmetingen en kleurvariaties.
- Kleurenpalet: opsomming van alle merkkleuren met richtlijnen voor kleurgradaties en het gebruik van de kleuren in verschillende contexten.
- Typografie: overzicht van de lettertypes en -groottes voor zowel print- als digitale communicatie, gedefinieerd per soort tekst zoals (sub)koppen, bodytekst en andere tekstuele elementen.
Grafische elementen: opsomming en richtlijnen voor het gebruik van lijnen, vormen, patronen en texturen die deel uitmaken van de visuele identiteit van het merk. Ook de positionering op verschillende type dragers wordt gedefinieerd.
Fotografiestijl: richtlijnen voor het gebruik van afbeeldingen, illustraties en fotografie die passen bij de merkidentiteit. Ook de toegelaten composities en stijlen worden toegelicht.
Tone of voice: toelichting van de verbale identiteit met de woordvoorkeuren, zinsbouw en eventuele typische taalgebruiken voor het merk.
Grids en systemen: bepaalde merken worden visueel gekenmerkt door een grid- of layoutsysteem. Ook dit maakt deel uit van het huisstijlhandboek.
Toepassingen: ten slotte bevat de style guide een reeks aan praktische voorbeelden en instructies voor de toepassing van de huisstijl op verschillende communicatiemiddelen zoals briefpapier, visitekaartjes, brochures, websites, social media, e-mails, affiches, advertenties, signalisatie…
Huisstijlhandboek voor Global Estate Group
Wat is de meerwaarde van een huisstijlhandboek?
Duidelijkheid voor een efficiënt en consistent merkgebruik, zowel voor interne medewerkers als voor externe communicatiepartners zoals marketingbureaus, webbouwers, drukkerijen, beletteraars…
Door het huisstijlhandboek consequent toe te passen, creëer je één samenhangend geheel wat de herkenbaarheid van je merk vergroot en de merkbeleving ten goede komt.