Visual
identity
COVERING YOUR BUSINESS STRATEGY.
RESPONSIVE TO TIME AND TRENDS.
How do we develop a visual identity concept?
The brand strategy always lays the foundation for our brand and motion designers to come up with a conceptual idea. They're guided by the brand manifesto and brand story to create a concept that aligns with the mission and core values of the brand they're building.
Visual identity for De Buf
What does a brand's visual identity include?
De visuele identiteit is veel meer dan een logo. Vaak is het logo één uitwerking van het geheel aan grafische elementen binnen een conceptueel idee, dat bestaat uit:
logo
kleurenpalet
typografie
beeldtaal: fotografie- en videostijl
animatiestijl
uitlijningen
Door al deze elementen samen te brengen in één concept, creëren we een uniek, herkenbaar en consistent geheel. Hierin zijn de essentie van het merk en zijn identiteit duidelijk voelbaar.
De visuele identiteit stelt het merk in staat om connectie te maken én te houden met z’n doelgroep, op een authentieke en geloofwaardige manier.
Visual identity for Global Estate Group
Visual basis for the development of internal and external communication
Een goed uitgewerkte visuele identiteit stelt het merk en z’n gebruikers in staat om elke communicatie op een consistente manier uit te werken. Door elke drager doordacht te ontwerpen volgens het huisstijlhandboek dat het visual identity concept toelicht, versterken we niet alleen de merkpositionering maar ook de algemene merkbeleving voor elke stakeholder, zowel intern als extern.
Some of
our cases

Edergen
Corporate branding

Connect
Corporate branding